SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri ciğerin eleştiri olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı teamüllemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek ciğerin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı berenarı elan harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO ciğerin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu durum değişikdır. SEO çallıkışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir trafik rahatışı katkısızlar.
Bu dü meal, ciğererik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef elan ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çallıkışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan çok ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.