Logo nedir? Sözcük demeı olarak hakikat karşılığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işçilikletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz demeının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan kişi yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çhileışmasını yapacak kişi yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain elan çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışkanlık gösteren işçilikletmelerin ekseri logoları kesimü özümleme fiyat. Ancak çabucak bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çhileışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, mümkün olduğunca azca sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yüce ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine yaraşır olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıkeşik lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma muhtevain logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı deme bakımında bu bilim çok önemlidir.