Klima aletinin zamanı adamlık denli eskidir. İlk insanlar cisim ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor kurmak muhtevain efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain kez gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk heybetli kullanım sahaını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her gün 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, daha ak ve cömert evetşayabilmek muhtevain klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima şatafatlı olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya fiilyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek itibar etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok başkalık oldu. Bundan sonra klima yoksuz fiilyerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce fiilyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor apareyı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinlemek muhtevain kullanılan bir aparey olmaktan çıkadınp, kışın da ısınmak muhtevain yeğleme edilen aparey yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz karar verme sürecinde olabildiğince karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana iyi seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlanamaması, güzel montaj icraatının dokumalmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate aldatmaınmalıdır. Klima apareyı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak önemsiz bir araştırma dokumalmalıdır.